Credit Suisse Asset Management

Place branding concept for the Tivoli site in Spreitenbach

Gemeinsam mit der Credit Suisse Asset Management haben wir das Konzept und Format für das Einkaufszentrum Areal Tivoli positioniert.
Das sinnbildliche UFO stellt das Einkaufszentrum Tivoli in unserem Placemaking Case dar.

Approach

When the Tivoli Shop­ping Mall was built on the rur­al out­skirts of Zurich 50 years ago, it was like a UFO land­ing on a vir­gin plan­et.


50 years later we asked the ques­tions: what concept, shape and format should a shop­ping cen­ter have in or­der to fit the fu­ture?

Crafft Case Tivoli.
Gemeinsam mit der Credit Suisse Asset Management haben wir das Konzept und Format für das Einkaufszentrum Areal Tivoli positioniert.
Crafft Case Tivoli.
Gemeinsam mit der Credit Suisse Asset Management haben wir das Konzept und Format für das Einkaufszentrum Areal Tivoli positioniert.
Gemeinsam mit der Credit Suisse Asset Management haben wir das Konzept und Format für das Einkaufszentrum Areal Tivoli positioniert.
Gemeinsam mit der Credit Suisse Asset Management haben wir das Konzept und Format für das Einkaufszentrum Areal Tivoli positioniert.
Challenge

The task was to de­vel­op scen­ari­os that would hold up against the multi fa­ceted re­quire­ments of the di­verse stake­hold­ers – cli­ent, users and neigh­bours. Every one of them was ex­plored based on the ar­chi­tec­tur­al foot­print, user jour­neys and data ana­lys­is and then chal­lenged in stake­hold­er in­ter­views. 

  • Gemeinsam mit der Credit Suisse Asset Management haben wir das Konzept und Format für das Einkaufszentrum Areal Tivoli positioniert.
  • Gemeinsam mit der Credit Suisse Asset Management haben wir das Konzept und Format für das Einkaufszentrum Areal Tivoli positioniert.
Gemeinsam mit der Credit Suisse Asset Management haben wir das Konzept und Format für das Einkaufszentrum Areal Tivoli positioniert.
Gemeinsam mit der Credit Suisse Asset Management haben wir das Konzept und Format für das Einkaufszentrum Areal Tivoli positioniert.
Gemeinsam mit der Credit Suisse Asset Management haben wir das Konzept und Format für das Einkaufszentrum Areal Tivoli positioniert.
Gemeinsam mit der Credit Suisse Asset Management haben wir das Konzept und Format für das Einkaufszentrum Areal Tivoli positioniert.
Gemeinsam mit der Credit Suisse Asset Management haben wir das Konzept und Format für das Einkaufszentrum Areal Tivoli positioniert.
Gemeinsam mit der Credit Suisse Asset Management haben wir das Konzept und Format für das Einkaufszentrum Areal Tivoli positioniert.
Result

The 3 res­ult­ing scen­ari­os served as a start­ing point for dis­cus­sions about the dir­ec­tion the Shoppi Tivoli shall take and gave an op­por­tun­ity to chal­lenge the dif­fer­ent out­comes from vari­ous per­spect­ives. 

Current Work

None

Sensirion

E-Commerce. CMS
None

Kunsthaus

UX/UI Design. E-Commerce
None

Bibus

UX/UI Design. E-Commerce
None

GBMZ

Custom Development. CMS
None

ZeCarb

Brandstrategy. CMS