Zehn Jahre lang, von 2012 bis 2021, haben wir über 60 Bulletin-Magazine gestaltet. Wir haben damit Preise gewonnen, Online-Ausgaben konzipiert, hunderte Meetings abgehalten. Aber vor allem hatten wir eines: Spass an der Arbeit.
Wir mussten 2011 vor der Geschäftsleitung unsere Idee für das neue Bulletin erklären - und das klang so: «Bulletin print is the emotional, people focused and relevant stakeholder magazine from Credit Suisse. Six times a year it offers orientation, information and entertaining quality journalism in a high-class look-and-feel print publication. Exciting reports, unusual portraits, exclusive columns and useful expertise information make the Bulletin stand out. Thanks to beautiful, impressive photographs and a modern design the magazine has its own, rich look with a lifestyle character.
Bulletin digital is published using state of the art technology. The web magazine is directly reachable for all interested people on any device without any technical boundaries. It offers an added value thanks to attractive and exciting multimedia content.»
Wir hielten zehn Jahre an diesem Konzept fest, was ohne das Journalisten-Team von Amman, Brunner und Krobath (Redaktion) sowie dem Team vom Studio Andreas Wellnitz (Bild) nicht möglich gewesen wäre.